Tiskové zprávy

Konference RadioDays pohledem ředitelky Evropy 2, Lenky Maureryové

3.4.2017 / Praha

 

V březnu se v Amstrdamu uskutečnila mezinárodní konference soukromých i veřejnoprávních rádií RadioDays. Každoročně se na ní sejdou zástupci médií a rozhlasoví profesionálové z celého světa. Letos na konferenci nemohla chybět ředitelka Evropy 2, Lenka Maureryová, která nám o ní řekne pár slov.

 

  1. Zúčastnila jste se konference Radiodays Europe, která proběhla v březnu v Amsterdamu, proč jste se rozhodla pro účast?

Když žijete z globálního pohledu na vesnici, tak je občas dobré se jet podívat, co se děje ve městě. To byl asi hlavní důvod. Struktura přednášejících navíc byla pro menší středoevropské země velmi zajímavá, protože přednášelo hodně lidí ze zemí, které jsou zhruba stejně velké jako Česko.

  1. Byla nějaká přednáška, na kterou jste se těšila? A uspokojila vaše očekávání?

O uspokojení bych nehovořila. Na to je lepší zůstat doma. Ale pokud myslíte, zda se mi něco líbilo, tak toho bylo víc. Největším překvapením pro mě byla celková atmosféra konference. Z Čech jsme zvyklí neustále mluvit o on-line a internetu a asi i přeceňovat jeho význam. V Amsterodamu se o internetu mluvilo samozřejmě také, ale rozhodně už nebyl ve středu pozornosti.  I když přednáška lidí ze Spotyfy byla opravdu výborná, mimo jiné proto, že i oni se cítí daleko více rádiem než nějakou aplikací.

  1. Která přednáška ve vás zanechala nejhlubší dojem a proč?

Každá byla jiná. Byli tam lidé, kteří předvedli dokonalou šou, téměř malé divadelní představení, na které byla radost se dívat. Na druhou stranu tam bylo i dost introvertů, kteří však měli silný příběh. Těžko říci, kdo byl nejlepší. Ostatně já jsem tam nejela na závody, ale na konferenci.

  1. V rámci konference se konala i výstava rádií a techniky s nimi spojenými, co vás tam zaujalo nejvíce?

Bylo zajímavé vidět různé výzkumné nástroje. Ale nemyslím si, že by tam z tohoto pohledu bylo něco šokujícího, co bychom zde neznali. Spíše naopak, některé věci byly z našeho pohledu trochu retro.

  1. Potkala jste tam nějaké zajímavé osobnosti ze sféry rozhlasového vysílání?

Jak jsem říkala. Bylo zajímavé sledovat dění, a především mě překvapilo, jak velkou váhu mají dnes zkušenosti z oboru. Tedy něco úplně obráceného, než je v Česku zvykem. Znovu mi mimo jiné došlo, jaké máme štěstí, že naším šéfem je Michael Fleischmann, který má zkušeností z rozhlasu na rozdávání.

6. Přinášíte si z Radiodays novinky, které byste ráda aplikovala na Evropě 2?

Lidi, kteří jezdí na konference kopírovat nápady druhých považuji za hlupáky. Byla bych však hloupá, kdybych odmítala inspiraci. Takže mi nešlo o CTRL+C a CTRL+V, ale o získání zkušeností lidí z venku a určitý nadhled, který v každodenním zápřahu přirozeně ztrácíte. Ale musím říci, že jsem ráda, že se mi potvrdilo, že Evropa2 jde správným směrem, když klade důraz na obsah. To nejlepší totiž byly případové studie o zavádění programu, jednotlivých rádií.

 

HEADLINES

Headline

Rozhlasová reklama – na co nezapomenout

Správné načasování Plánování období, kdy nasadit mediální komunikaci, je důležité z hlediska konkur...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...