Newsletter, Novinky, Novinky z oboru, Tiskové zprávy

Aplikace Radia.cz je první českou aplikací, kterou si posluchači pustí ve svém autě přes systém Android auto a Apple Carplay

10.1.2023 /

Vývojáři ze společnosti RadiaCZ, která je součástí mediální skupiny Media Bohemia, vydávají nový update aplikace, jejímž hlavním benefitem je poslech rádií přes systém Android Auto a Apple Carplay v autech. Týden od spuštění si nový update aplikace stáhlo více než 15 tisíc uživatelů.

Aplikace Radia.cz je první aplikací v ČR, kterou lze poslouchat v autě přes systémy Android Auto a Carplay. Aktuální update aplikace, který je k dispozici ke stažení zdarma, si za týden fungování stáhlo více než 15 000 lidí. Posluchači tak mohou své oblíbené rádio poslat při cestě autem i v místech mimo dosah jeho vysílání. Navíc pokud si jeho vysílání v aplikaci přepnou do HD, poslechnou si jej i ve vyšší kvalitě než při poslechu z autorádia. Samozřejmě je nutné mít přiměřený mobilní datový tarif a alespoň dostupný 3G signál. Systémy Android Auto a Carplay jsou součástí mobilních telefonu, musí je ale samozřejmě podporovat i dané auto.

Aplikace Radia.cz má v současné chvíli již mnoho vychytávek. „Poslech probíhá ve formátu aac, což šetří uživatelům objem přenosu dat, mohou si přidat aplikaci do Widgetů, poslouchat přes Chromecast či Airplay, používat Večerku, která sama vypne poslech. Nově si pak mohou posluchači přidat do seznamu rádií i stream jejich oblíbeného rádia, které není v naší nabídce,“ říká Jakub Šmejkal, projektový manažer společnosti RádiaCZ a dodává: „V budoucnu se chystáme přidat podporu i pro hlasové asistenty Siri, Alexa a další.“

Pokud mají posluchači v systému Android a iOS aplikaci na své ploše a užívají ji, tak se jim již automaticky aktualizuje.

Radia.cz dnes nabízí na sto různých rádií, do kterých se mohou uživatele zaposlouchat, ať už jsou kdekoliv. Důkazem jsou i statistiky poslechovosti. „U všech rádií v MMS je to vesměs stejné, posluchače začneme nabírat kolem šesté ráno, vrchol je kolem deváté hodiny, to vydrží zhruba do oběda, a pak to pomalu začne klesat. Opakem je ale třeba Rádio Humor, které má největší čísla večer a v noci. Průměrná doba poslechu je na každém rádiu jiná, mladší posluchači obvykle neposlouchají tak dlouho a rychle mění rádia,“ přibližuje více detailů Šmejkal.

HEADLINES

Headline

5 z 10 řidičů v naší republice poslouchá týdně právě naše rádia, tj. rádia ze skupiny RADIOHOUSE. Ví...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...