Novinky z oboru

Češi stále důvěřují tradičním médiím, rozhlas jednoznačně vede

12.4.2017 / Praha

Důvěra Čechů v tradiční média v předešlých letech dlouhodobě klesala, ale podle březnového průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) se nyní situace obrací. Z výsledků vyplývá, že důvěra v internet, televizi, rozhlas i tisk vzrostla od září loňského roku do letošního března o několik bodů. Obyvatelé České republiky považují za nejdůvěryhodnější médium rozhlas.

Z výzkumu CVVM, který se provádí pravidelně již od roku 1995 a zaměřuje své zjištění na důvěru české populace ve vybrané společenské instituce vyplývá, že důvěra v tradiční média sice v minulých letech poklesla, čísla za poslední rok ale vykazují opačný trend. Z jednotlivých médií důvěřuje nejvíce lidí v populaci rádiu (48 %), televize má důvěru o deset procent nižší (38 %), skoro srovnatelnou s internetem (41 %) a žebříček uzavírá tisk s nejnižším procentem důvěry (36 %).

Podrobnější analýza ukázala, že důvěru v klasická média projevují častěji mladí lidé do 30 let a lidé, kteří se v politické orientaci řadí k pravici. Průzkum, na který odpovědělo 1 045 respondentů od loňského září do letošního března, také ukázal, že rozhlasu důvěřují lidé více než důvěřují neziskovým organizacím (36 %), nebo dokonce církvi (25 %).

Rozhlas se v České republice těší vysoké poslechovosti, poslední výsledky odhadů poslechovosti

Radioprojekt za třetí a čtvrté čtvrtletí 2016 od agentur Median a STEM/MARK ukazuje, že si týdně rádio naladí téměř 9 z 10 lidí. To se projevuje i na investicích do rozhlasové reklamy, které podle RS SKMO loni vzrostly o 2,6 %.

HEADLINES

Headline

Rozhlasová reklama – na co nezapomenout

Správné načasování Plánování období, kdy nasadit mediální komunikaci, je důležité z hlediska konkur...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...