Tiskové zprávy

Do roku 2020 narostou investice do rozhlasové reklamy v USA o 12,3 %

20.3.2017 / Praha

Minulý měsíc byly v Americe již po dvacáté deváté zveřejněny výsledky studie Annual Marketing and Advertising Data and Spending Forecast. Podle jejího autora a předního experta na americký mediální trh Jacka Mayerse se očekává nárůst investic do rozhlasové reklamy o 12,3 %.

Podle výsledků každoročního průzkumu amerického mediálního trhu se odhaduje nárůst investic do rozhlasové reklamy z $15.9 miliard v roce 2016 na $17.8 v roce 2020. Největším překvapení v celé studii je předpověď poklesu investic v oblasti digitálních médií.

Detailní analýza čísel poukazuje na opětovný pokles investic do tištěných médií, konkrétně noviny a deníky mají očekávat pokles o 2,9 %, tedy by investice klesly pod hranici $20 miliard v roce 2020. Investice by měly klesnout i pro regionální kabelové televise, o 1,9 % tedy na 5,5 miliard v roce 2020.

Online bannerová reklama (bannery) by mělo klesnout o závratných 32,6 %, tedy z $6.8 miliard v roce 2016 na $4.6 miliard v roce 2020. Investice do oblasti digitálního marketing celkově porostou, ale v oblastech jako jsou sociální sítě, vyhledávání, video a mobilní reklama. Jen originální video produkce a distribuce poroste z $4.8 miliard v roce 2016 na $11.8 v roce 2010, tedy o celých 147,5 %. Marketing v oblasti sociálních sítí naroste o 138 % a mobilní marketing o 123 %.

A jak to vypadá na českém trhu? Status rozhlasu jako sílícího média průběžně potvrzují výsledky odhadů poslechovosti Radioprojekt. Podle RS SKMO loni vzrostly čisté investice meziročně o 2,6 % na celých 1,5 miliard korun. Vzhledem k tomu, že již dokážeme odhadnout investice za leden 2017, který byl co do pohledu investic stabilní při srovnání se stejným obdobím loňského roku, můžeme předpovědět, že nárůst investic do rozhlasové reklamy bude i nadále pokračovat a třeba se v roce 2020 dostaneme až na hranici 2 miliard ročně.

HEADLINES

Headline

Speciální operace mají nové webové stránky

...
Headline

Nebojte se zeptat na finanční možnosti klienta

Téma peníze jsou ožehavým tématem. I obchodníci pak často chodí kolem ceny za zakázku jako kolem hor...