Newsletter, Novinky, Novinky z oboru, Tiskové zprávy

Helax má za sebou úspěšný přechod do online vysílání

23.11.2020 /

Dlouhodobě nejposlouchanější rádiová stanice Ostravska Helax, která v pátek 6. listopadu opustila frekvenci 93,7 FM a přešla do online vysílání, eviduje v prvních sedmi dnech přes 310 000 přístupů na online streaming svého vysílání. V průměru jde o více jak 44 000 přístupů denně. V českém rádiovém prostředí se jedná o první přesun takto posluchačsky silného rádia do čistě on-line vysílání. První data naznačují, že i po opuštění FM vysílání zájem posluchačů o značku a její unikátní program a playlist neklesl a rádio Helax si drží poslechovost.

Stanice své fanoušky na přechod v uplynulých týdnech intenzivně připravovala. „S posluchači denně řešíme jejich technické dotazy, jak nás mohou poslouchat přes internet. Z tohoto důvodu jsme v rámci kampaně připravili sérii edukativních videí, které vysvětlují jaké jsou možnosti poslechu naší stanice například v autě, doma nebo v práci. Stále objevujeme nové možnosti a ty se snažíme dále komunikovat našim posluchačům,“ přibližuje programový ředitel rádia Helax Lukáš Ščurek.

Celý přechod na online byl velmi emotivní pro zaměstnance stanice i jejich posluchače. V rámci komunikace v éteru vznikla mimo jiné píseň na rozloučenou s frekvenci 93,7 s názvem Helax 4EVR, která byla podpořena prodejem roušek se stejným sloganem.

Reakce našich posluchačů nás velmi mile překvapily. Denně evidujeme stovky vzkazů, otázek a komentářů, na které reagujeme. Také se nám enormně zvýšil zájem o naše merch produkty na eshopu, přístupy na sociálních sítích a webu rádia,“ neskrýval spokojenost Ščurek.

V rámci komfortu poslechu připravila stanice pro své fanoušky novou verzi mobilní aplikace a také spustila nové webové stránky. „K programovému schéma jsme se snažili přistupovat velmi citlivě tak, aby měl posluchač pocit, že poslouchá stále své oblíbené rádio. Náš hudební formát neplánujeme měnit, považujeme jej za unikátní a zcela signifikantní pro formát našeho rádia,“ vysvětlil Ščurek. V rámci moderátorského týmu došlo k minimálním změnám a oblíbené hlasy a tváře zůstaly v éteru.

V listopadu spustilo rádio Helax spolu s on-air a online komunikací dlouhodobě také outdoorovou kampaň, ve které bude stanice intenzivně pokračovat i v následujících měsících.

Sloganem celého přesunu Helaxu na online je „Buď online, Helax navždy!“. V rámci všech těchto změn došlo i k faceliftu loga značky Helax.

HEADLINES

Headline

5 z 10 řidičů v naší republice poslouchá týdně právě naše rádia, tj. rádia ze skupiny RADIOHOUSE. Ví...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...