Tiskové zprávy

Marketingové trendy pro rok 2017

27.2.2017 / Praha

První čtvrtletí roku 2017 už je dávno v plném proudu a postupně se ukazují trendy, které byly v marketingu předpovězeny pro tento rok. Ať už jsou to live feedy na sociálních sítích, interaktivní content, nebo mobilní marketing, vše poukazuje na to, že letošní rok bude skutečným krokem k marketingu nového tisíciletí.

Interaktivní content

Content marketing už sice není žádnou novinkou, i ten ale musí držet krok s rozvíjejícím se trhem. Vzhledem k tomu, že je to dlouhodobý proces jak strategicky oslovit žádanou cílovou skupinu, musí se stále rozvíjet podle stávajících trendů. Cílové skupiny jsou stále mladší a mladší a jejich pozornost se zkracuje, interaktivní content je proto ideální způsob, jak spotřebitele zapojit do vytváření obsahu. Ať už se jedná o průzkumy, infografiky, interaktivní fotografie, nebo videa, interaktivní content by neměl chybět v žádném moderním mediamixu.

Síla videa

Facebook, Instagram, Periscope a Snapchat, ať už se podíváte na jakoukoliv sociální síť, video vládne a vládnout bude. Když k tomu ještě přihodíme populární live feedy na všech platformách, máte v ruce nástroj, kterým dokážete oslovit svou cílovou skupinu v reálném čase. Nabízí se skutečná možnost spojit se s uživateli na celém světě, a vše, co k tomu potřebujete je internet a mobilní telefon. Pokud je celá strategie dobře uchopena, je to nejsilnější nástroj, který můžete mít.

Aktuální trendy 1

Zdroj: Idealisti s r.o.

Influencer marketing

Influencer marketing pouze následuje věhlas YouTuberů, ale na ostatních sociálních sítích. Časopis Forbes nedávno zveřejnil seznam nejvlivnějších u nás a padala jména jako Leoš Mareš, nebo Zorka Hejdová. Koncept následování známých osobností není žádnou novinkou, ale díky sociálním sítím jsme jim mnohem blíž než jindy a branding se tak stává reálnějším pro koncového spotřebitele. Pokud dobře vybrán a zapojen, influencer dokáže velice dobře podpořit mediamix a produkt prodat.

Mobilní marketing

Říjen 2016 byl první měsíc v historii, kdy bylo na mobilních zařízeních staženo více dat, než na počítačích (Statcounter, 2016). V říjnu to bylo 51.3 % a čísla stále rostou. V roce 2017 by se společnosti měli ubírat více cestou mobilního marketingu, který propojí videa, optimalizaci webů, aplikace, ale hlavně prodejní portály a nabídne tak konečnému spotřebiteli nezapomenutelnou, ale hlavně pohodlnou cestu k brandu.

Aktuální trendy 2

Zdroj: Idealisti s r.o.

HEADLINES

Headline

Rozhlasová reklama – na co nezapomenout

Správné načasování Plánování období, kdy nasadit mediální komunikaci, je důležité z hlediska konkur...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...