Newsletter, Novinky, Novinky z oboru, Tiskové zprávy

Media Bohemia spustí internetové rádio pro Ukrajince

3.3.2022 /

Mediální skupina Media Bohemia, do jejíhož portfolia patří například Rádio BLANÍK, Hitrádia, Fajn Radio a Rock Radio nebo mediální zastupitelství Radiohouse, chystá novou rozhlasovou stanici s vlastním programem v ukrajinštině. Má vysílat zejména zpravodajství a praktické informace pro příchozí uprchlíky. Nyní hledá vhodné moderátory a spolupracovníky.

„Jsem velmi vděčný za současnou vlnu solidarity s Ukrajinou i za to, jak Češi pomáhají přes neziskové organizace, ať již materiálně nebo finančně. S kolegy jsme přemýšleli, co konkrétně my jako zástupci mediální scény ještě můžeme nabídnout Ukrajincům, kteří aktuálně prchají před válkou do Čech,“ vysvětluje Miroslav Hrnko, ředitel mediální skupiny Media Bohemia a dodává: „Jsme si vědomí toho, že přichází do cizí země, o které nemusí mít dostatek informací, a hlavně přichází někam, kde mluví lidé odlišným jazykem. Proto bychom jim rádi usnadnili zdejší adaptaci a orientaci v našem prostředí a zřizujeme pro ně vlastní rádiový kanál v jejich rodném jazyce. Zde naleznou nejen aktuální informace o dění na Ukrajině i v ČR, ale především všechny praktické informace, které by se jim mohly při příchodu do nového prostředí hodit.“ 

Začátkem týdne mediální dům prostřednictvím svých médií, ale i profilů ukrajinské ambasády, universit, neziskových organizací zveřejnil výzvu, že hledá novináře, herce, moderátory a reportéry, kteří jsou schopní a ochotní vysílat v ukrajinském jazyce. Rádio zároveň připravuje vysílací schéma i technologické platformy, na kterých bude vysílání přenášet. Chce se především soustředit na praktické informace a příležitosti pro nově vznikající uprchlickou komunitu. Ve vysílání zazní rozhovory a příběhy uprchlíků, praktické rady týkající se víz, zdravotního pojištění, dopravy zdarma, ale například i nabídky programů pro děti, nabídky práce, ubytování, charitativní projekty a sbírky. Vysílání bude napojeno na klíčové státní i neziskové organizace a instituce, které mohou Ukrajincům pomoci. Projekt hodlá zapojit i místní podnikatele. Například reklama spojená s nabídkou práce bude pro inzerenty zdarma. Cílem ukrajinského vysílání je lepší orientace a usnadnění života pro nově vznikající uprchlickou komunitu v ČR.

„Věřím, že se nám podaří zajistit vhodné personální obsazení, abychom mohli spustit vysílání co nejdříve. Protože rádio má tři podstatné vlastnosti, umí zprostředkovat spojení se světem skrze informace, umí spojovat lidi a umí doručit posluchačům emoci a dobrou náladu. A my chceme, aby ukrajinští uprchlíci věděli, že v tom nejsou sami. My je v tom nenecháme,“ dodává Miroslav Hrnko.

HEADLINES

Headline

5 z 10 řidičů v naší republice poslouchá týdně právě naše rádia, tj. rádia ze skupiny RADIOHOUSE. Ví...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...