Newsletter, Novinky, Novinky z oboru, Tiskové zprávy

Media Bohemia spustila programatickou reklamu v rádiích

19.2.2020 /

Audio reklamu je už možné na českém trhu nakupovat programaticky, zatím je k dispozici prostor ve vysílání Rock Radia.

Společnost RadiaCZ, která patří do skupiny Media Bohemia, spustila na konci ledna (28. ledna 2020) jako první subjekt na tuzemském rozhlasovém reklamním trhu prodej rozhlasové reklamy pomocí programatiku. Vytvořila k tomu produkt s názvem AudioPower.cz, představil jednatel RadiaCZ Roman Stolejda na čtvrteční konferenci IAC 2020.

Prodej probíhá přímým napojením na Adform, klienti s přístupem do Adformu tak mohou využívat i programatickou audio reklamu. Aukčně nakoupené reklamní spoty se objevují v rozhlasovém online streamingu ve stejných časech, v jakých jsou do FM rozhlasového vysílání nasazovány klasické spoty. Rozdíl je ale v tom, že programatická reklama cílí na konkrétního posluchače, zatímco klasické spoty jsou nasazovány podle rozhlasových stanic. Cílení na posluchače je možné podle stejných sociodemografických kritérií, se kterými pracuje programatická reklama na internetu.

„Dokážeme přes server Adformu odbavit audiospot a přes cílení na streamovaných rádiích oslovit posluchače, kterého klient požaduje. Děje se tak v reklamním breaku, který standardně běží v FM vysílání, je ale překryt programatickým audiem, “ vysvětlil Roman Stolejda.

Programaticky lze v současnosti nakupovat spoty v živém online vysílání Rock Radia (patří společnosti Media Bohemia). V nabídce jsou formáty preroll (na začátku poslechu) a midroll o délce 20 vteřin a také 30 vteřin (spot v průběhu přehrávání). „Jsme připraveni programatik spustit i na dalších rádiových stanicích a v dohledné době i na internetových rádiích a on-demand vysílání, jako jsou například podcasty, “ přiblížil dále Stolejda, podle kterého je hlavní předností programatického audia přesnější cílení.

RadiaCZ si před spuštěním otestovala fungování programatického audia. Ve spolupráci s mediální agenturou PHDsledovala čtyřdenní kampaň Škoda Auto. Výsledky ukázaly, že kampaň na Rock Radiu dosáhla 58 tisíc impresí. Průměrná cena CPT byla 259 Kč (floor price 180 Kč). Týdenní poslechovost online streamu Rock Radia je 110 tisíc posluchačů a průměrná délka poslechu online je 2 hodiny 23 minut.

Zavádění programatické audio reklamy je v souladu s trendem růstu aukčního online prodeje reklamy. Odpovídá zvyšujícím se možnostem konzumace mediálního obsahu v online prostředí, očekávaného rozvoje digitálního rádia a poslechu na vyžádání (on-demand).

Podle výzkumu poslechovosti Radioprojektu poslouchalo alespoň někdy rádio přes internet milion posluchačů. Rozvoj programatického audia na českém trhu ale bude dále záležet také na tom, jak se k němu postaví další hráči na rozhlasovém trhu, nebo jakým způsobem se nastaví ceny pro prodej programatické audio reklamy. Zatím bylo možné na českém trhu nakupovat programatické audio pouze na Spotify.

HEADLINES

Headline

5 z 10 řidičů v naší republice poslouchá týdně právě naše rádia, tj. rádia ze skupiny RADIOHOUSE. Ví...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...