Newsletter, Novinky, Novinky z oboru, Tiskové zprávy

Nejposlouchanější rádio na Ostravsku Helax končí FM vysílání a přechází do on-line

20.10.2020 /

Rádio Helax v průběhu listopadu ukončí vysílání svého programu na FM frekvenci 93.7 FM a bude nadále vysílat pouze v on-line. Provozovatel rádia, skupina MEDIA BOHEMIA, získal souhlas Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) s přejmenováním programu Rádia Helax na frekvenci 93.7 FM na Rádio Blaník. Změna je reakcí na složitou ekonomickou situaci, do které se dostávají regionální média v důsledku poklesu lokálních reklamních příjmů souvisejících s koronavirovou krizí a nesplněnými sliby ministra kultury Lubomíra Zaorálka o pomoci kulturnímu a kreativnímu průmyslu.  

Rádio Helax je dlouhodobě nejposlouchanějším rádiem Ostravska, což mu po dlouhé roky umožňovalo rozvíjet unikátní hudební formát a udržet si programovou svébytnost původního ostravského rádia, aniž by bylo nuceno stát se součástí nadregionální sítě, či silnějšího rádiového brandu. Jako jedno z mála rádií v ČR se tak Helax vyhnul programové konsolidaci rádiového trhu a dlouhodobě přispíval k programové rozmanitosti v moravskoslezském éteru.

Jako silně vyprofilované autentické regionální rádio, bylo schopno Rádio Helax fungovat ekonomicky také čistě v rámci Moravskoslezského kraje a Ostravska. To se stalo v době hlubokého propadu reklamních příjmů médií slabinou rádia, které není součástí národního produktu jako jsou celoplošná rádia, nebo nadregionální sítě a významně tak neparticipuje na národních reklamních investicích.

Po nenaplněných slibech o podpoře českým médiím a jejich pomoci následkům covidem zastavené ekonomiky, se stalo další provozování takto čistě regionálního rádia ekonomicky neudržitelné.

Doufal jsem, že pomoc ze strany státu, ať už v jakékoliv formě, by nám umožnila udržet autentický program Helaxu v ostravském éteru a udržet tak i programovou rozmanitost na severní Moravě,” říká programový ředitel rádia Helax Lukáš Ščurek. “Vytváříme roky unikátní hudební formát, který neměl obdobu v celorepublikovém měřítku. Všichni jsme z Moravskoslezského regionu. Nicméně současná situace na mediálním trhu regionální rozmanitosti nepřeje a přežijí jen silné národní značky.” Dodává Ščurek

Prozovatel rádia Helax skupina MEDIA BOHEMIA se rozhodla pokusit se unikátní programovou nabídku a značku udržet alespoň v podobě moderovaného on-line rádia. V kontextu českého rádiového trhu jde o první pokus uspět s takto silnou a programově vyprofilovou značkou čistě v on-line vysílání bez FM vysílání.

Nechtěli jsme se smířit s tím, že ekonomický dopad koronakrize na mediální trh pohřbí značku Helaxu. Proto jsme se rozhodli, že se pokusíme udržet program Helaxu v podobě on-line rádia s klasickými moderovanými vstupy,” říká Jan Neuman, programový ředitel skupiny MEDIA BOHEMIA k záměru překlopení tradiční FM stanice do on-line prostředí. Pro skupinu MEDIA BOHEMIA jde o pilotní projekt a pokus o nalezení ekonomického modelu provozování etablovaného rádia mimo FM vysílání.

Projekt on-line rádia Helax přinese dosavadním posluchačům nový obsah na sociálních sitích a zaměří se na rozvíjení programových prvků, které umožňuje rádiu právě on-line prostředí oproti klasickému FM.    

HEADLINES

Headline

5 z 10 řidičů v naší republice poslouchá týdně právě naše rádia, tj. rádia ze skupiny RADIOHOUSE. Ví...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...