Tiskové zprávy

Průzkum prokázal, že senioři poslouchají rádio více než zbytek populace

1.12.2016 / Praha
news-hi_default09

Průzkum společnosti RADIOHOUSE ve spolupráci se společností STEM/MARK ukázal, že na bonitní seniory platí jak reklama v rádiu, tak na internetu. Průzkum z léta 2016 dokazuje, že 6 z 10 seniorů poslouchá rádio v průměru 185 minut denně a 90 % z nich vlastní počítač s připojením na internet.

Průzkum se zaměřil na věkovou skupinu 55+ let, do které v České Republice spadá cca 3 miliony obyvatel. Z toho je cca 1 milion bonitních, což znamená, že mají na důchod naspořených minimálně 250 tisíc korun. Z tohoto vzorku už 90 % vlastní počítač s připojením na internet, 49 % vlastní chytrý mobilní telefon a 36 % má k dispozici také tablet. 70 % z nich již využívá internetové bankovnictví a svůj život bez internetu by si už neuměli představit. Nejčastěji ho ale využívají pouze k vyhledávání informací (85 %), používání emailu (85 %) a ke čtení zpravodajství (74 %).

Z průzkumu sice vyplývá, že se senioři technologií nebojí, na internet jsou zvyklí, ale vnímají ho spíše jako pracovní nástroj, než jako každodenní zábavu. V důchodu tráví více času svými koníčky a prací. Průzkum se zaměřil také na tata lehká data, aby vybraný vzorek populace lépe pochopil. Ti, co ještě pracují se přes týden věnují práci a ti, co jsou již v důchodu nejčastěji zahradničí, pracují na svém obydlí, věnují se vnoučatům, nebo si čtou. Obě skupiny si ale nacházejí čas na své koníčky, ať už je to setkání s přáteli u piva, nebo karban.

Celkově z průzkumu vyplynulo, že senioři poslouchají rádio více než zbytek populace. Například ČRo Radiožurnál poslouchá v průměru 12 % seniorů oproti 9 % ostatním, ČRo Dvojku dokonce 10 % seniorů vs. 4 % v celkové populaci. Se zaměřením na bonitní seniory je to podobné, ti poslouchají rádio významně častěji než ostatní lidé. Například u rádia Impulz je to 17 % vs. 11 %, u Frekvence 1 dokonce 16 % vs. 9 %.

HEADLINES

news-hi_default03
Headline

Jak hledat nové obchodní klienty

Pro obchodníka začátečníka je naprostou nutností sestavení databáze klientů. Jak vyhledávat nové kli...
news-hi_default02
Headline

Jak nejlépe zvládnout akviziční telefonát s klientem

Obchodní zástupci přinášejí do společnosti peníze a klienty. Jak ale začíná cesta k jejich získání? ...