Tipy k vytvoření efektivní reklamy

Proč využít právě rádio?

Rádio je vysoce flexibilní médium, které dokáže i nemožné. UMÍ přenášet detailní informace, UMÍ zamluvit kampaň na poslední chvíli a UMÍ jí také rychle vytvořit a spustit. To jsou vlastnosti, které jsou obrovskou výhodou, ale často pracují proti kreativnímu týmu. Náš profesionální tým si s každou výzvou hladce poradí a každého klienta přípravou kampaně osobně provede. Zde přinášíme pár tipů a triků jak si protřídit vlastní myšlenky a dobře si připravit kreativní brief, který pomůže do reklamy vnést strukturu a efektivní sdělení.

  1. V jednoduchosti je krása

Hlavní sdělení by mělo být jasné a přesné a hlavně jednoduché na zapamatování. V rádiu to platí o to víc. Zákazník si musí sdělení zapamatovat, nemůže si ho nikde přečíst, vyfotit, nebo rovnou uložit.

  1. Pozor na dvojsmysly a náznaky

To co pro Vás funguje v tisku se nemusí do rádia hodit. Jako příklad uvedeme rčení, že je někdo rudý závistí. To můžete používat v tisku, někdo je rudý závistí, když vidí vaše ceny/produkt/nabídku, kterou využívá jeho soused. Jak to ale přenesete do rádia? I když to herci dobře vysvětlí, reklama ztratí vtipnost, díky které si o vaší tištěné verzi všichni vypráví. Vžijte se do role posluchače a připravte reklamu, která bude stejně vtipná jako ta tištěná, ale bude používat jiné sdělení.

  1. Myslete na požadovanou reakci

Soustřeďte se na to, co by měl posluchač cítit, jak by měl reagovat, nebo co by se měl dozvědět. Chcete, aby se zasmál a zapamatoval si vaší značku, nebo aby využil speciální nabídky? To jsou dvě různá sdělení, a pokud je opravdu chcete sdělit, raději připravte dvě různé reklamy. Pokud je natlačíte do jedné, tak posluchače akorát zmatete a sdělení nebude mít požadovanou odezvu.

  1. Jak chcete představit svou značku

Všichni se dnes představují jako nejlevnější, inovativní, stabilní, atd. Ujasněte si, jaký dojem byste chtěli na posluchačích zanechat vy. V rádiu nemáte nejbarevnější reklamu, nejlepší vizuál, ale k lidem naopak jasně mluvíte a oni se mohou dobře soustředit na vaše sdělení. Nenechte ho zapadnout mezi ostatní.

  1. Dobře zvažte hlavní kontaktní informace

Máte málo času. Chcete ho strávit tím, že budete do nekonečna opakovat složitou webovou adresu, nebo je pozvat do vašeho obchodu na právě probíhající výprodej? Dobře si sdělení rozmyslete. Webové stránky jsou sice důležité, ale dnes už je má každý a zákazníci si vás na internetu umí najít. Raději se soustřeďte na důvod, proč si vás najít. Řekněte jim o výprodeji, uveďte příklad cenové nabídky a motivujte je k návštěvě vašeho obchodu.

 

Poslechněte si příklad efektivní reklamy: