Sedm důvodů k inzerování v rádiu

Profesionální tým marketingových odborníků společnosti RADIOHOUSE s.r.o. připravil přehled nejdůležitějších důvodů, proč inzerovat v rádiu. Díky našim zkušenostem s tisícemi reklamních kampaní pro stovky klientů máme detailní znalost jak mezinárodního, tak regionálního trhu a naše posluchače známe jako své boty. Inzerce v rádiu je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak oslovit klienta a zde  je vysvětlení našich odborníků, proč tomu tak je:

  1. Rádio vytváří jedinečný „Share of Mind“

Sám hudební průmysl funguje na principu, že koho nehrají v rádiu, jako by nebyl. Stejný princip lze aplikovat i na reklamu v rádiu. Když se bude daná reklama opakovat často, tak se díky tomu, že posluchači poslouchají rádio v průměru pět hodin denně, neopakovatelně vryje do podvědomí zákazníků. Brand, který je často v rádiu, pro sebe může vytvořit velký Share of Mind.

  1. Reklama v rádiu nabízí precizní a efektivní cílení

Využíváním reklamy v rádiu jste schopni zacílit svou cílovou skupinu naprosto přesně. Například skladba posluchačů Frekvence 1 je rozdílná od skladby posluchačů Dance Rádia a stejně to platí pro další formáty. Když se k tomu přidá regionální rozdělení, pro zákazníka to znamená precizní zaměření na vybraný trh.

  1. Rádio oslovuje posluchače v důležitých časech a na důležitých místech

Rádio umí oslovit každého v určitých hlavních momentech po celý den – když jsou na cestě do školy nebo do práce, před odchodem na večírek, v práci, doma, atd. Posluchačům přináší snadno zapamatovatelné informace, které jsou v danou chvíli relevantní jejich činnosti a potřebám a díky tomu funguje lépe než ostatní média.

  1. Rádio zasahuje i ty, kteří se jinak reklamě vyhýbají

Lidé poslouchající rádio málokdy přepínají rozhlasové stanice a díky tomu jsou schopni vnímat relevantní, kreativní, nebo zajímavé reklamy pravidelně a často. To je veliká příležitost pro inzerenty, kteří se snaží oslovit nové zákazníky, nebo informovat ty stávající o novinkách a speciálních nabídkách.

  1. Reklama v rádiu je efektivní

Reklama v rádiu je stejně efektivní, jako reklama televizní, ale neporovnatelně levnější. Rádio je jedním z nejlevnějších médií v ČR, kde se cena za tisíc oslovených posluchačů pohybuje v řádech desítek korun. Výroba reklamního spotu také není drahá. Rádio je nevizuální médium, proto může posloužit synergicky v kombinaci s televizní kampaní nebo webovými stránkami společnosti.

  1. Rádio je flexibilní médium vyvolávající přímou reakci

Reklama v rádiu umožňuje velikou flexibilitu v nasazení a tvorbě sdělení. Soutěže poskytují okamžitou zpětnou vazbu umožňující navázání blízkého vztahu s posluchači. Provázání eventů s přímými vstupy do vysílání zase podporuje možnost oslovení posluchačů přímo v ulicích. Díky propojení kampaně v rádiu a na internetu lze vytvořit zajímavou interaktivní kampaň, která posluchače zcela pohltí.

  1. Rádio je přítel

Posluchači preferují rádio z emocionálních důvodů – aby se v autě nenudili, aby měli parťáka při každodenních manuálních činnostech, aby se pobavili. To znamená, že vnímají rozhlasové stanice jako svého kamaráda, což pro inzerenty představuje velikou výhodu, díky níž přenášejí své sdělení na one-to-one úrovni a posluchači jim uvěří.