Newsletter, Novinky, Novinky z oboru

Síla značky! Umíte spojit svou značku s příběhem?

29.9.2019 /

Každý je fascinován nějakým příběhem, lidé obecně milují příběhy. A pokud je ten příběh dobrý a silný, tak je to klíč a cesta k srdci potencionálního zákazníka. Umíte spojit svou značku s příběhem, kde je síla vaší značky?

Představte si marketing jako film. Pokud máte dobře propracovaný příběh, kde se střídají ty správné emoce a dobře zvolenou hlavní postavu, v případě marketingu je to právě značka, tak máte napůl vyšlapanou cestu k úspěchu. Tak zvaný „storytelling“ a celá jeho kreativita je velmi náročná práce, při které je důležité vědět jaké kanály při komunikaci využívat a především jaký tón prezentace své značky zvolit. Dobrý příběh je založen na emocích, proto se snažte do svého příběhu protlačit emoce, které vystihují vaši značku, ať je to radost, štěstí, smích, láska… cokoliv, protože neexistuje špatná emoce, ale existuje špatný příběh – ten bez emocí.

Jako příklad můžeme uvést rebranding a budování značky sítě Hitrádií (Hitrádio FM, Hitrádio FM Plus, Hitrádio Magic, Hitrádio Orion, Hitrádio Faktor, Hitrádio Dragon, Hitrádio Vysočina, pražské Radio City a nejmladší Hitrádio je Černá Hora). Síť Hitrádií sdružuje regionální rádia formátu Adult Contemporary (AC), je jedním z klíčových produktů mediální skupiny Media Bohemia a mediálního zastupitelství Radiohouse. Cílí na posluchače ve věku 25-45 let. Celkový zásah rodiny Hitrádií je  milion posluchačů týdně. V květnu roku 2016 zaznamenala síť Hitrádií významný rebranding této značky. Po deseti letech budování brandu „Hitrádia“ měl nový branding posílit vnímání značky Hitrádií a oslovit nové posluchače z cílové skupiny 25-45 let. Proč přišla tahle změna? To shrnuje Jan Neuman, spolumajitel společnosti Media Bohemia, programový a marketingový ředitel sítě Hitrádií: „Hitrádia neměla stárnout se svými posluchači. Je jasné, že posluchači stárnou a přesouvají se. Ti, co vyrostli na Hitrádiích, přecházejí k Blaníku a jiným stanicím a v podobné logice se hýbe celý trh. Proto bylo nutné vizuální stránku Hitrádií omladit.“ Hitrádia cílí především na svůj region a cílovou skupinu.

Síť Hitrádií je často nazývána jako rodina, která prožívá důležité životní příběhy společně se svými posluchači, přitom si stále v každém regionu udržuje regionální až komunitní charakter. Cílem Hitrádií je být blíž svým posluchačům ve svém regionu, rádio je vždy tam, kde se něco důležitého děje, a to co je pro danou lokalitu typické a tradiční, ať je to kulturní, nebo sportovní akce, nebo event rádia (koncerty, festivaly). Právě při takových akcích je rádio své cílové skupině na blízku a prožívá se svými posluchači emoce na plno a sdílí je v éteru i na sociálních sítích. Hitrádio je tam, kde jsou lidé šťastní, kde jsou se svou rodinou, svými přáteli, kde projevují svou radost, štěstí, smích a lásku. Proto je v novém logu Hitrádií zakomponováno pulsující srdce. Je to rádio, které hraje, srdce, které hraje. Značka rádia se propojuje s životními příběhy posluchačů a tím se prohlubuje síla rádiového brandu.

Interní výzkumy a rešerše rádia značí to, že posluchači vnímají rebranding značky velmi pozitivně a prožívají s Hitrádii své emoce a životní příběhy. Síla značky těchto regionálních stanic se projevila také v rekordní poslechovosti viz graf – vývoj nadregionálních rozhlasových stanic.

Zdroj: Výsledky SKMO RADIOPROJEKT Median, STEM/MARK, 2. + 3. čtvrtletí 2018, c.s. 12-79let, všichni

Závěrem lze tedy obecně shrnout, že značka by měla být především jasně definovaná, srozumitelná, kreativní, odlišná a měla by si zakládat na přidané hodnotě a dlouhodobé vizi. Pro značku je důležitý silný příběh s těmi správnými emocemi dané cílové skupiny. V tomto případě je to přes milion různých životních příběhů, které sdružuje jedno srdce a jedna značka, kterou je Hitrádio.

Článek byl publikován v tištěném časopise Marketing & Komunikace 3/2019. Jeho tématem je Síla značky. Odborná veřejnost i příznivci marketingu v něm najdou jako vždy zajímavé studie na toto téma, stejně jako zprávy ze světa marketingu, glosy i zpravodajství ze života České marketingové společnosti. 

Autor: Petra Poláchová, Radiohouse

 

HEADLINES

Headline

Také vás zajímá, kdo vaši reklamu uslyší? Zvyšte výkon své kampaně!

7 z 10 řidičů v naší republice poslouchá týdně právě naše rádia, tj. rádia ze skupiny RADIOHOUSE. Ví...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...