Rádio Blaník jedničkou na trhu v týdenním poslechu i v podílu na trhu - Radiohouse

Rádio Blaník jedničkou na trhu v týdenním poslechu i v podílu na trhu

Podle nejnovějších výsledků Radioprojektu za období Q4 2024 a Q1 2025 se Rádio Blaník stalo nejposlouchanější stanicí v České republice v týdenním reachi (1,966 milionu posluchačů) a zároveň dosáhlo nejvyššího tržního podílu – 10,6 %. V obou klíčových metrikách tak překonalo dosavadní lídry trhu.

Hybridní data přinášejí přesnější pohled na trh

Radioprojekt, který nově využívá kombinaci pasivního měření (panel adMeter 2000) a deklarativního telefonického výzkumu (CATI DAR), nabízí nejpřesnější obraz o poslechovosti rádií v Česku. Blaník se díky této metodice dostal na vrchol – a potvrzuje svou sílu napříč demografickými ukazateli i regiony.

„Rádio Blaník je dlouhodobě stabilní značkou s jasně definovaným formátem a velmi loajální posluchačskou základnou. Výsledky z hybridního měření Radioprojektu jen potvrzují, že spojení silného obsahu, konzistentní strategie a kvalitního programového vedení přináší trvalou hodnotu nejen pro posluchače, ale i pro naše obchodní partnery,“ říká Štěpán Ryska, jednatel společnosti Radiohouse.

„Úspěch Blaníku byl patrný už v předchozích výstupech nového, přesnějšího hybridního měření poslechovosti. Posluchači nám i zadavatelům reklamy dali krásný dárek k narozeninám, které oslavíme narozeninovým koncertem plným českých písniček tradičně na Konopišti již tuto sobotu,“
doplňuje Petr Uchytil, marketingový ředitel mediálního zastupitelství Radiohouse.

„První místo v týdenních číslech? Je to splněný sen, o kterém se většinou nemluví, ale o to víc si toho na Blaníku všichni vážíme. S radostí, láskou a pokorou. Je úžasné, že sluníčková značka Blaníku oslovuje v naší zemi tolik lidí. Sám za sebe pak z celého srdce děkuji našemu výjimečnému týmu. Blaník je pro mnohé z nás totiž nejen krásná práce, ale také určitý styl života a samozřejmě i velká spousta vzpomínek. Takže ještě jednou jedno velké díky a ať nám to naše blanické slunce svítí dál,“ říká Daniel Rumpík, programový ředitel Rádia Blaník.

Hitrádio a Fajn rádio: Síla značek v mladších cílovkách

Vedle Blaníku si výborné výsledky udržela i značka Hitrádio, která zůstává nejposlouchanější nadregionální stanicí v měsíčním dosahu. Fajn rádio pak jako jedno z mála vykazuje růst jak v týdenní, tak v měsíční poslechovosti – zejména u mladších posluchačů. Stabilní výsledky si drží také Rock Rádio, které oslovuje specifickou rockovou cílovku napříč regiony. Rock Rádio si v rámci nového měření udrželo silné postavení zejména v jihočeském a západočeském regionu a dál těží ze svého přímého propojení se životním stylem svých posluchačů.