Reklama v rádiu

Proč právě rádio

V dnešní době neustálých technologických inovací může být pro mnohé překvapením, že rádio je neustále na vrcholu masových médií. Zatímco jiným media typům dlouhodobě mizí publikum, rádio stále poslouchá
v průběhu týdne přes 7,5 miliónů posluchačů v průměru čtyři hodiny
a třicet sedm minut denně, což představuje neuvěřitelných 82,6% populace ČR! V hrubých číslech to znamená průměrnou poslechovost 33 hodin týdně na osobu ve věku 12-84 let. Z toho si komerční stanice naladí 71,6%, zbytek připadá na stanice veřejnoprávní.

S nástupem nových digitálních platforem a aplikací efektivita rádia ještě více posiluje. Popularita rádia je připisována jeho roli provázet nás na každém kroku, ať je to při jízdě do práce, na nákupy, nebo během večerního posezení s přáteli.

Naše oblíbené stanice jsou pořád s námi, ať už prožíváme jakékoliv emoce. Kdo z nás si ve stresu nepustil rádio, aby ho při cestě z práce dostalo do lepší nálady? Jaké jiné médium toto dokáže?

Sedm důvodů k inzerování v rádiu

Profesionální tým marketingových odborníků společnosti RADIOHOUSE s.r.o. připravil přehled nejdůležitějších důvodů, proč inzerovat v rádiu. Díky našim zkušenostem s tisíci reklamních kampaní pro stovky klientů máme detailní znalost jak mezinárodního, tak regionálního trhu a naše posluchače známe jako své boty. Inzerce v rádiu je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak oslovit klienta a zde je vysvětlení našich odborníků, proč tomu tak je:

Rádio vytváří jedinečný „Share of Mind“

Sám hudební průmysl funguje na principu, že koho nehrají v rádiu, jako by nebyl. Stejný princip lze aplikovat i na reklamu v rádiu. Když se bude daná reklama opakovat často, tak se díky tomu, že posluchači poslouchají rádio v průměru pět hodin denně, neopakovatelně vryje do podvědomí zákazníků. Brand, který je často v rádiu, pro sebe může vytvořit velký Share of Mind.

Reklama v rádiu nabízí precizní a efektivní cílení

Využíváním reklamy v rádiu jste schopni oslovit svou cílovou skupinu naprosto přesně. Například skladba posluchačů Rádia Blaník je rozdílná od skladby posluchačů Fajn rádia a stejně to platí pro další formáty. Když se k tomu přidá regionální rozdělení, pro zákazníka to znamená precizní zaměření na vybraný trh.

Rádio oslovuje posluchače v důležitých časech a na důležitých místech

Rádio umí oslovit každého v určitých momentech po celý den – když jsou na cestě do školy nebo do práce, před odchodem na večírek, v práci, doma, atd. Posluchačům přináší snadno zapamatovatelné informace, které jsou v danou chvíli relevantní k jejich činnosti a potřebám. Díky tomu funguje rádio lépe než ostatní média.

Rádio zasahuje i ty, kteří se jinak reklamě vyhýbají

Lidé poslouchající rádio málokdy přepínají rozhlasové stanice a díky tomu jsou schopni vnímat relevantní, kreativní, nebo zajímavé reklamy pravidelně a často. To je veliká příležitost pro inzerenty, kteří se snaží oslovit nové zákazníky, nebo informovat ty stávající o novinkách a speciálních nabídkách.

Reklama v rádiu je efektivní

Reklama v rádiu je stejně efektivní, jako reklama televizní, ale neporovnatelně levnější. Rádio je jedním z nejlevnějších médií v ČR, kde se cena za tisíc oslovených posluchačů pohybuje v řádech desítek korun. Výroba reklamního spotu také není drahá. Rádio je nevizuální médium, proto může posloužit synergicky v kombinaci s televizní kampaní nebo webovými stránkami společnosti.

Rádio je flexibilní médium vyvolávající přímou reakci

Reklama v rádiu umožňuje velikou flexibilitu v nasazení kampaně i při samotné tvorbě sdělení. Soutěže poskytují okamžitou zpětnou vazbu umožňující navázání blízkého vztahu s posluchači. Provázání eventů s přímými vstupy do vysílání zase podporuje možnost oslovení posluchačů přímo v ulicích. Díky propojení kampaně v rádiu a na internetu lze vytvořit zajímavou interaktivní kampaň, která posluchače zcela pohltí.

Rádio je přítel

Posluchači preferují rádio z emocionálních důvodů – aby se v autě nenudili, aby měli parťáka při každodenních manuálních činnostech, aby se pobavili. To znamená, že vnímají rozhlasové stanice jako svého kamaráda, což pro inzerenty představuje velikou výhodu, díky níž přenášejí své sdělení na one-to-one úrovni a posluchači mu uvěří.

Proč využít právě rádio?

Rádio je vysoce flexibilní médium, které dokáže i nemožné.

UMÍ přenášet detailní informace, UMÍ zamluvit kampaň na poslední chvíli a UMÍ jí také rychle vytvořit a spustit. To jsou vlastnosti, které jsou obrovskou výhodou, ale často pracují proti kreativnímu týmu. Náš profesionální tým si s každou výzvou hladce poradí a každého klienta přípravou kampaně osobně provede. Zde přinášíme pár tipů a triků, jak si protřídit vlastní myšlenky a dobře si připravit kreativní brief, který pomůže do reklamy vnést strukturu a efektivní sdělení.

V jednoduchosti je krása

Hlavní sdělení by mělo být jasné a přesné, a hlavně jednoduché na zapamatování. V rádiu to platí o to víc. Zákazník si musí sdělení zapamatovat, protože si ho nemůže nikde přečíst, vyfotit, nebo rovnou uložit.

Pozor na dvojsmysly a náznaky

To, co pro vás funguje v tisku, se nemusí do rádia hodit. Jako příklad uvedeme rčení, že je někdo rudý závistí. To můžete používat v tisku, někdo je rudý závistí, když vidí vaše ceny/produkt/nabídku, kterou využívá jeho soused. Jak to ale přenesete do rádia? I když to herci dobře vysvětlí, reklama ztratí vtipnost, díky které si o vaší tištěné verzi všichni vypráví. Vžijte se do role posluchače a připravte reklamu, která bude stejně vtipná jako ta tištěná, ale bude používat jiné sdělení.

Myslete na požadovanou reakci

Soustřeďte se na to, co by měl posluchač cítit, uslyší vaši reklamu. Jak by měl reagovat, nebo co by se měl dozvědět. Chcete, aby se zasmál a zapamatoval si vaši značku, nebo aby využil speciální nabídky? To jsou dvě různá sdělení a pokud je opravdu chcete sdělit, raději si připravte dvě různé reklamy. Pokud je natlačíte do jedné, tak posluchače akorát zmatete a sdělení nebude mít požadovanou odezvu.

Jak chcete představit svou značku

Všichni se dnes představují jako nejlevnější, inovativní, stabilní, atd. Ujasněte si, jaký dojem byste chtěli na posluchačích zanechat vy. V rádiu nemáte nejbarevnější reklamu, nejlepší vizuál, ale k lidem naopak jasně mluvíte a oni se mohou dobře soustředit na vaše sdělení. Nenechte ho zapadnout mezi ostatní.

Dobře zvažte hlavní kontaktní informace

Máte málo času. Chcete ho strávit tím, že budete do nekonečna opakovat složitou webovou adresu, nebo je pozvat do vašeho obchodu na právě probíhající výprodej? Dobře si sdělení rozmyslete. Webové stránky jsou sice důležité, ale dnes už je má každý a zákazníci si vás na internetu umí najít. Raději se soustřeďte na důvod, proč si vás najít. Řekněte jim o výprodeji, uveďte příklad cenové nabídky a motivujte je k návštěvě vašeho obchodu.

Spotmetr

Měření je pouze orientační a konečnou délku spotu určuje nahrávací studio.

Délka spotu

max
00:30s
zbývá 00:30s
-
+

Koeficient rychlosti

Rychle
Středně
Pomalu

Slovní sdělení

Text ohraničený do [] nebo () se do času nezapočítá