Jak online marketing odsunul tištěné katalogy na druhou kolej a navýšil objednávky o 22 %

Online objednávky +22 %

Nárůst online objednávek 22 %

Tohoto navýšení jsme docílili změnou strategie a nastavením výkonnostních online kampaní.

Návštěvnost webu +77,5 %

Nárůst návštěvnosti webu o 77,5 %

Nárůst návštěvnosti webu z reklamních online kampaní byl pak o 71 %.

Návštěvnost ze sociálních sítí +525 %

Nárůst návštěvnosti ze sociálních sítí o 525 %

Navýšení návštěvnosti jsme docílili reklamními kampaněmi, ale i kooperací při správě vlastních profilů sociálních sítí.

Webové stránky: https://www.starkl.com/
Období spolupráce: rok 2024
Využité služby: PPC, FB a IG reklama, správa FB a IG profilu.
Popis firmy: Rodinné zahradnictví s tradicí od roku 1912. Jedná se o podnik, který má v ČR dlouhou historii a své dlouholeté zákazníky. Specializuje se na ovocné stromky a keře, okrasné dřeviny a růže. Nabízí však celou škálu rostlin a odrůd vhodných pro naše klima, do zahrad, truhlíků a květináčů.

Vzhledem k mnohaleté naprosté spokojenosti s plánováním a realizací reklamních kampaní v rádiu, které pro nás zajišťuje pan Macek z RADIOHOUSE, jsme se rozhodli rozšířit naši spolupráci také do oblasti online marketingu.

Během velmi krátké doby se podařilo týmu odborníků z divize RH Digital, pod vedením paní Nejedlé a paní Zvěřinové Vitámvásové, nejen výrazně posílit povědomí o naší značce mezi uživateli sociálních sítí a internetu všeobecně, ale především navýšit počty nákupů v našem eshopu v řádu vyšších procent, což byl námi primárně stanovený záměr. Kromě těchto skvělých výsledků oceňujeme navíc naprosto profesionální a přitom v dobrém slova smyslu „civilní“ přístup a pružnou komunikaci. Velmi rádi budeme v této spolupráci i nadále pokračovat.

Marcel Kříž
Vedoucí marketingu

Cíl kampaně

Objednávky firmy Starkl jsou tradičně postavené na předprodeji. Doposud tento předprodej zajišťovaly ve velké míře tištené katalogy. Online reklamy se využívaly jen minimálně. Tento rok se firma rozhodla výrazně ponížit tisk katalogů a většinu objednávek udělat právě díky online reklamě.

Na nás tedy bylo přivést na e-shop co největší počet relevantních uživatelů, kteří udělají objednávku. Ruku v ruce s tím běžela i brandová kampaň, která posilovala povědomí o značce Starkl mezi uživateli sociálních sítí a internetu všeobecně.

Řešení

PPC

Nejvýkonnější online produkt, který zajistí zvýšení návštěvnosti eshopu a následný prodej. Jedná se o kombinaci výkonnostní a brandové reklamy, díky které budujeme zároveň i známost značky.

V rámci PPC kampaně využíváme mnoho typů reklam:

  • Vyhledávací reklamy
  • Obsahové reklamy
  • DSA reklamy
  • Google nákupy a zboží.cz
  • Maximálně výkonnostní reklamy
  • Remarketing

Reklama na Facebooku a Instagramu

Nejlepším typem reklamy jsou videa, která doplňujeme carouselem a statickými bannery. Kampaní oslovíme pouze definovanou cílovou skupinu. Kampaň velmi dobře budují povědomí o značce, ale zároveň významně pomáhá i k prodeji.

I zde využíváme více typů kampaní:

  • Povědomostí a dosahové kampaně
  • Návštěvnostní kampně
  • Konverzní kampaně
  • Remarketing / retargeting

Správa Facebookového a Instagramového profilu

Správa sociálních sítí významně přispívá k budování povědomí o firmě, zvyšování důvěryhodnosti a znalosti jejích produktů. Plán příspěvků je tvořen vždy ve spolupráci s klientem a kombinuje různě typy příspěvků, aby byl profil co nejvíce atraktivní.

Výsledky

Již po prvních 3 měsících díky spolupráci s námi výrazně narostla návštěvnost webu a zároveň kampaně přinesly požadované online objednávky, za což jsme moc rádi 😊. Kampaně nadále pravidelně optimalizujeme, měníme dle aktuálních potřeb klienta a dodáváme nové kreativy. Je to zkrátka práce, která nikdy nekončí, ale díky tomu jsou výsledky online reklamy čím dál tím lepší.

Související případové studie

Starkl – zahradník spol. s r.o.

Jak online marketing odsunul tištěné katalogy na druhou kolej a navýšil objednávky o 22 %.

Získávání objednávek pomocí předprodeje je vždy oříšek. My jsme změnou strategie a nastavením výkonnostních kampaní tento rok navýšili objednávky prostřednictvím online reklamy o 22 %.

Sociální sítě
PPC kampaně

https://www.radiohouse.cz/pripadove-studie/jak-online-marketing-odsunul-tistene-katalogy-na-druhou-kolej/