Rock rádio provokativní kampaní „Nemusíš!“ bojuje proti rockovým stereotypům - Radiohouse

Rock rádio provokativní kampaní „Nemusíš!“ bojuje proti rockovým stereotypům

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, odstartovalo začátkem června novou kampaň s názvem „Nemusíš!“. Cílem kreativního zpracování kampaně v podobě jednoduchých příběhů je vyvolat diskuzi o stereotypech v rockovém prostředí, a současně představit rock jako žánr, který odráží svobodu a individualitu. V rámci mediamixu budou kromě on-air vysílání využity OOH, printové a online formáty, netradiční polepy kamionů a speciální podpora na eventech. Stanice upravila také stávající claim a nově k němu přidala identifikační dovětek. Aktuálně zní „Rock je slušná muzika…pro všechny“.

Rock rádio z mediální skupiny Media Bohemia odstartovalo začátkem června novou provokativní kampaň s názvem „Nemusíš!“. Tato kampaň si klade za cíl podnítit diskuzi o stereotypech v rockovém prostředí, a zároveň představit rockovou hudbu jako žánr, který zastává hodnoty svobody a individuality.

,,Naším záměrem je vyvrátit předsudky a ukázat, že rocková hudba není pouze pro určitou skupinu lidí. Rock je žánr, který propojuje a oslovuje všechny, kteří se chtějí vyjádřit a žít svobodně,“ říká Ondřej Cikán, šéf programu Rock rádia a Fajn rádia a dodává: „Rock rádio v posledních několika měření Radioprojektu vykazuje růstovou tendenci a my z našich interních dat vidíme rozšiřující se základnu posluchačů a víme, že ne všichni, co Rock rádio poslouchají jsou „rockeři na první dobrou.“ Těmto lidem chceme říct, že si vážíme jejich přízně a že nevěříme v klišé, že člověk musí nějak vypadat, aby byl rocker. Rock je slušná muzika…pro všechny.“

Kreativa kampaně

Kreativa kampaně je postavena na příbězích, které odhalují a zpochybňují stereotypy spojené s rockovou kulturou. Tři jednoduché a emotivní příběhy mají za cíl vyvolat diskuzi nejen mezi fanoušky rockové hudby, ale také v širší veřejnosti. Součástí prvního příběhu je starší muž, který je sice rocker tělem i duší, ale rád se obléká do růžové barvy. Druhý příběh je o jeptišce, která sice není duší rebelkou, ale miluje rock. A třetí příběh je o dítěti, které také poslouchá rockové písničky, i když je to ještě dítě. Všechny vizuály využívají provokativní hesla, která jsou pak rozvedená i v rámci on-air kampaně ve vysílání. Současně také Rock rádio přistoupilo k aktualizaci stávajícího claimu. „Nový claim zní „Rock je slušná muzika… pro všechny“, čímž chceme za Rock rádio zdůraznit svůj otevřený přístup ke všem posluchačům bez ohledu na jejich věk, vzhled nebo předchozí zkušenosti s rockovou hudbou. Chceme, aby posluchači viděli rockovou hudbu jako prostředek vyjádření vlastní identity a nezávislosti. Proto v kampani také mluvíme běžným hovorovým jazykem, nikoliv klasicky spisovně, jak se od médií očekává,“ dodává Ondřej Cikán.

Kampaň „Nemusíš!“ vznikla interně v rámci týmu Rock rádia a marketingu mediální skupiny Media Bohemia. S kreativou pak pomohl grafik Jakub Hebík.

„Rock rádio má historicky velmi silnou posluchačskou základnu na jihu a západu Čech, odkud se poměrně nedávno rozšířilo i do zbytku republiky. Stávající vizuální styl byl velmi silný a signifikantní, a proto bylo nutné přijít s novou dlouhodobější vizuální strategií, která bude spojovat jak stávající, tak právě i nové fanoušky a posluchače. Věřím, že s kampaní Nemusíš! se to povedlo. Je v ní kus rebelie, sebevědomí i legrace, což jsou hodnoty všech našich posluchačů.“ říká Petr Uchytil, šéf produktu a marketingu mediální skupiny Media Bohemia.  

Mediamix kampaně

V rámci mediálního mixu kampaň využívá různé kanály, od silné podpory v on-air vysílání, přes online formáty, TV, printová média s afinitou k rockové hudbě, podporu na různých eventech a také netradiční polepy kamionů. Tímto komplexním přístupem chce Rock rádio zajistit maximální dosah kampaně a oslovit co největší publikum.

Znění on-air kampaně.

Příběh 1

Kluci říkali, že správnej rocker je mánička, jenže ty máš na hlavě vojenskej sestřih? Že je pokérovanej od hlavy až k patě, ale tobě tetování nic neříká? Že musí chlastat a pokud možno i demolovat hotelový pokoje, ale ty jsi plachej abstinent? Že musí chodit jen v černý, ale ty nechceš pořád vypadat, jak když jdeš z pohřbu? Nic z toho nemusíš! Rock totiž není a nikdy nebyl o tom, co ti říkají ostatní. Všichni slavní rockeři si šli svou vlastní cestou a kašlali na to, co jim tvrdilo okolí. Rock totiž není o tom, jak bys měl vypadat, ani co bys měl dělat. Rock je svoboda. Rock je volba. Rock je slušná muzika pro všechny!

 

Příběh 2

Holky říkaly, že správná rockerka musí chodit jen v černých kožených kalhotách a mít křivák probitej cvokama, jenže tobě se ta móda prostě nelíbí? Že musí umět přechlastat všechny chlapy v baru, ale tobě alkohol nic neříká? Že musí bejt rebelka za každou cenu? Nic z toho nemusíš! Rock totiž není a nikdy nebyl o tom, co ti říkají ostatní. Všichni slavní rockeři si šli svou vlastní cestou a kašlali na to, co jim tvrdilo okolí. Rock totiž není o tom, jak bys měl vypadat, ani co bys měl dělat. Rock je svoboda. Rock je volba. Rock je slušná muzika pro všechny!

Příběh 3

Všichni říkají, že musíš bejt velkej, abys byl rocker? Nemusíš! Rock totiž není a nikdy nebyl o tom, co ti říkají ostatní. Všichni slavní rockeři si šli svou vlastní cestou a kašlali na to, co jim tvrdilo okolí. Rock totiž není o tom, jak bys měl vypadat, ani co bys měl dělat. Rock je svoboda. Rock je volba. Rock je slušná muzika pro všechny!