Online marketing / Reklama na internetu

Internet je dnes již takřka úplnou součástí českých firem i domácností a je nezbytný pro každého, kdo chce v online světě prezentovat své produkty či služby. Reklama na internetu patří mezi nejdůležitější aktivity online marketingu, a to díky tomu, že umí oslovit zákazníky ve všech fázích nákupního procesu.

Reklama na internetu poskytuje ze všech media typů nejpřesnější možnosti cílení na vaše potenciální klienty. Není třeba odhadovat, kdy se bude cílová skupina na internetu pohybovat. Osloví ho vždy, když bude zrovna online. Internet je možné využít pro širokou škálu kampaní, od produktových přes brandové, náborové až po různé časově omezené akce či pozvánky na eventy. Dle typu kampaně můžete vybírat z různých možností oslovení svého publika, a to pomocí obrázků, videí, zvuku až po detailní popisné PR články. Neméně důležitou výhodou je možnost kontroly vašich investic v reálném čase a s tím související měření účinnosti.

Důkladně nastavená online reklama a kvalitně připravená kreativa sdělení přivede na vaše stránky relevantní návštěvníky, kteří se při správné péči mohou stát vašimi dlouhodobými zákazníky.

Sedm důvodů, proč mít reklamu na internetu

Profesionální tým marketingových odborníků divize RH Digital připravil přehled nejdůležitějších důvodů, proč mít reklamu na internetu. Díky našim zkušenostem se stovkami reklamních kampaní napříč různými obory podnikání máme detailní znalosti o fungování online marketingu, o které se s vámi rádi podělíme. Online reklama je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak oslovit klienta. A zde je vysvětlení našich odborníků, proč tomu tak je:

Reklama na internetu umožňuje přesné a snadné cílení

Reklama na internetu dokáže velmi přesně zacílit na požadovanou cílovou skupinu. Každý krok uživatele internetu se eviduje a díky tomu o něm máme kvalitní informace, se kterými můžeme dále pracovat. Správně zacílená reklama je pak vysoce efektivní, protože oslovuje převážně publikum, které se o daný produkt či službu již zajímá.

Internetová reklama je měřitelná

Reklama na internetu je oproti jiným médiím snadno měřitelná a díky tomu lze kampaně lépe optimalizovat a přizpůsobovat v reálném čase aktuální poptávce na trhu. Neméně důležitým benefitem měřitelnosti je, že máte přehled mimo jiné o počtu zobrazení reklamy, prokliků na stránky, zhlédnutí videí nebo rovnou o počtu konverzních akcí (nákupů, vyplnění poptávkového formuláře). Řekněte, co vás zajímá, a my to změříme.

Reklamy na internetu se pravidelně optimalizují na základě aktuálního chování zákazníků

Optimalizace reklam je v podstatě nikdy nekončící proces. Je to dáno živým a dynamickým procesem celého online světa. Stejně rychle, jako se mění chování tržních subjektů v online prostředí, můžeme i my na základě aktuálních dat online kampaně analyzovat, optimalizovat a upravovat v reálném čase

Zapojení sluchového a zrakového vjemu zdvojnásobí sdělení

Každá úspěšná reklama by měla vyvolávat nějakou emoci. Reklama na internetu nabízí velkou škálu možností, jak potenciálního zákazníka oslovit. Zrakový vjem však není tak silný, a i když se podaří na uživatele zapůsobit, nemá to většinou dlouhého trvání. Naproti tomu sluchový vjem je mnohem silnější a dlouhodobější. Stačí pár vět či tónů známého songu a nedostaneme ho z hlavy celý den. Ze zkušenosti víme, že propojením sluchového a zrakového vjemu docílíme mnohem silnějších emocí, které nám pomohou k lepšímu efektu celé kampaně. Díky tomu lze významně a dlouhodobě podpořit svou značku, produkt či službu.

Internet je všude s námi

Internet je dnes součástí našich životů a jeho dostupnost je čím dál tím jednodušší. Počítač, tablet, telefon, TV, automobily, domácí spotřebiče atd., všechna tato zařízení dnes mohou pracovat na základě připojení k internetu.  Není tedy divu, že na internetu trávíme v průměru 5 hodin denně. Oslovení té správné cílové skupiny je tak mnohem snazší a efektivnější.

Dosah reklamy na internetu roste

Většina populace moderních zemí se pohybuje na internetu. Díky rozšiřování internetu do více přístrojů je masivní zásah čím dál jednodušší a rychlejší. V relativně krátkém čase lze sdělením v online světě zasáhnout jak širokou veřejnost napříč věkem, lokalitou či životním stylem, tak specifickou a úzkou cílovou skupinu. Díky reklamě na internetu dokážete oslovit jak specifickou úzkou cílovou skupinu, tak i širokou veřejnost napříč věkem, lokalitou či životním stylem. Díky rozšiřování internetu do více přístrojů je masivní zásah čím dál tím jednodušší a rychlejší.

Online je kámoš

Co je pro vás synonymum ke slovu „internet“? Je to práce, kamarád, zábava, inspirace, rádce, …? Každý hledáme na internetu něco jiného. A pokud je reklama na internetu dobře zacílená, jednoduše a pochopitelně udělaná, měla by být váš kamarád. Vždyť jak jinak nalézt v nekonečném online světe to, co zrovna hledáte?“

Naši mediální konzultanti jsou specialisté na rozhlasovou a internetovou reklamu v ČR. Svému oboru velmi dobře rozumí a pravidelně se školí. Nabídka pro každého klienta se tvoří individuálně, proto u nás nenajdete jednoduché cenové balíčky. To, co se hodí pro jednoho, nemusí být to pravé pro druhého. Pro každého klienta se připravuje strategie přesně ušitá na míru jeho cílům a požadavkům. Součástí našich služeb je analýza stávajících reklamních aktivit, případně samotných reklamních účtů, vytyčení cílů a stanovení strategie včetně zajištění všech podkladů (grafických, textových, video reklam atd.). Víme, kolik investovat do reklamy a jak ji zacílit. Kampaně efektivně řídíme a neustále je optimalizujeme. Pravidelně vám budeme zasílat report se statistikou kampaní, s plněním cílů a doporučením pro další spolupráci.

PPC kampaně

Lidé Vás najdou, když hledají Váš podnikatelský sektor či Vaše produkty a služby

Sociální sítě

Představte svou firmu, produkty či služby svým zákazníkům osobnějším způsobem a vytvořte love brand

RTB

Bannerové kampaně na kvalitních serverech, které vidí pouze vaše cílová skupina

Brandingy

Největší bannerový formát, který zobrazíme napříč weby celého internetu pouze Vašemu publiku

Videa

Videa na obsahových webech napříč internetem, která se neztratí ve velkém množství video obsahu

Tvorba a úprava webových stránek

Pomůžeme vám vytvořit web, který vás bude vhodně reprezentovat a bude splňovat vaší corporate identity

Digitální audio

Audio spoty na digitálních kanálech kombinující to nejlepší z rozhlasové a online reklamy

Podcasty

Využijte efekt Podcastů a připojte se k tomuto trendu prostřednictvím různých forem komunikace

Umíme také…

Grafika
Copywriting
PR články
HbbTV
SEO
a další…

PPC kampaně

Jedná se o zkratku anglického Pay per Click, tedy platí se za proklik na vaši cílovou stránku. V České republice je realizovaná přes reklamní systémy Google Ads (reklama na Google a v jeho partnerské síti) a Skliku (reklamy na Seznamu a v jeho partnerské síti). PPC kampaně umíme nastavit kdekoliv na světě.

PPC ve vyhledávácí síti – jedná se o textové reklamy s odkazy na web klienta, které se zobrazí po zadání zvolených klíčových slov, a to na prvních nebo posledních pozicích ve vyhledávačích Google a Seznam.

PPC v obsahové síti – jedná se o bannerovou, dynamickou, responzivní a nativní reklamu na partnerských webech Googlu a Seznamu.

Google nákupy – kampaně v Google nákupech patří mezi nejvíce efektivní zdroj konverzí. Díky Google nákupům můžete zobrazit konkrétní produkty svého e-shopu těm, kteří je právě hledají.

Cíl: PPC vyhledávací síť podporuje návštěvnost webu, samotné prodeje či jinou konverzi (nákup, odeslání poptávkového formuláře, přihlášení do e-mailingu, zhlédnutí videa apod.). Obsahová část pak podporuje znalost firmy či značky a zlepšuje její image. Je také vhodná pro představení nového produktu či služby, pro pozvání potenciálních klientů do prodejny či na akci. PPC reklama je velmi vhodná i pro nábor nových zaměstnanců.

Výhody: Jedná se o jednu z nejefektivnějších forem reklamy vůbec. Dává lidem to, co chtějí, právě ve chvíli, kdy to hledají. Zároveň umožňuje perfektní sledování návratnosti investic.

Zjistěte více

Heureka, Zboží.cz

Jedná se o srovnávače cen, na kterých lidé vyhledávají produkty a porovnávají jejich ceny. Zjišťují zde kvalitu samotného e-shopu a jsou zde i reference. Každý měsíc navštíví tyto weby několik miliónů reálných uživatelů. Heureka zároveň patří mezi 10 nejnavštěvovanějších webů v Česku měsíčně.

Cíl: Srovnávače jsou vhodné pro e-shopy a jejich cílem je navýšení prodejů.

Výhody: Oslovíte zde lidi, kteří jsou již v nákupním procesu. Jedná se tedy o další výkonnostní reklamu. Uživatelé si zde mohou ověřit kvalitu vašeho e-shopu. Navíc v případě Heureky je možné získat certifikát „Ověřeno zákazníky“. Důvěryhodnost a kvalita webu jsou velmi důležitými faktory v nákupním procesu.

Zjistěte více

RTB

Jedná se o zkratku anglického Real-time bidding, což představuje automatizovaný aukční model prodeje a nákupu bannerové reklamy, kdy na jedné straně stojí publisheři poskytující reklamní prostor a na straně druhé jsou inzerenti, kteří nabízený reklamní prostor využívají pro svou reklamu. Základním principem programmatického nákupu je, že nenakupujeme konkrétní plochu, ale zobrazení pouze těm uživatelům, kteří jsou pro vás relevantní.

RTB dokáže velmi dobře mířit na požadované cílové skupiny podle jejich zájmu, nákupního záměru, lokality, pohlaví, příjmu a spousty dalšího. A to jak v B2C, tak i v B2B segmentu. Kampaně umíme nastavit kdekoliv na světě.

Cíl: Podporuje znalost firmy či značky a zlepšuje její image. Je vhodné pro představení nového produktu či služby, pro pozvání potenciálních klientů do prodejny či na akci. RTB reklama je též velmi vhodná pro nábor nových zaměstnanců.

Výhody: Bannerová reklama se zobrazuje napříč celým internetem (např. Seznam, Mafra, Vltava Labe Media, Impression Media, Economia, Czech news center atp.), a zajistí tak vysokou frekvenci zásahu potenciálních zákazníků. Díky RTB se dostanete na weby, které se nachází mimo partnerskou síť Google a Seznam. Často se jedná o navštěvované magazíny a zpravodajské či odborné weby. Můžete tak oslovit publikum na webech, kam se vaši konkurenti nedostanou, protože RTB u nás není zatím příliš rozšířené.

Zjistěte více

Reklamy na sociálních sítích

Facebook a Instagram jsou v dnešní době stěžejními komunikačními kanály na internetu. Prostřednictvím sociálních sítí můžeme mířit na správné cílové skupiny, oslovit je zajímavým a kreativním obsahem i grafickou podobou profilů. Reklamy na sociálních sítích umíme nastavit kdekoliv na světě.

Cíl: Reklamy na sociálních sítích slouží pro podporu znalosti firmy, značky či zlepšení image. Dále zvyšují návštěvnost na vašem webu a podporují samotné prodeje. Jsou též vhodné pro představení nového produktu a služby, pro pozvání potenciálních klientů do prodejny anebo na akci.  Sociální sítě jsou též velmi vhodné pro nábor nových zaměstnanců.

Výhody: Marketingová komunikace probíhá v prostředí, které je uživatelům příjemné. Obrovská síla sociálních sítí je v dokonalém zaměření se na konkrétní cílové skupiny podle jejich zájmu, nákupního záměru, lokality, pohlaví a mnoho dalšího. Také můžeme využít velkého množství způsobů oslovení potenciálních zákazníků, a to pomocí obrázků, videí či zvuku. Díky tomu dokážeme více pracovat s emocemi.

Zjistěte více

Správa sociálních sítí

Sociální sítě jsou ideální k online komunikaci s lidmi a zároveň mohou být velmi výkonným prvkem k prodeji. Můžete nechat lidi nahlédnout do své firmy, prezentovat jim své produkty či služby, a to osobnějším přístupem. Sociální sítě umožňují inspirovat lidi, bavit je a přinášet jim zajímavé informace z oboru. Vytvoříme vám kompletní plán příspěvků, které zaujmou. Víme, kdo jsou vaši klienti a jak s nimi v online prostředí komunikovat.

Cíl: Sociální sítě jsou primárně určené k zábavě, inspiraci a komunikaci. Jejich cílem je navyšování fanoušků a sledujících stránek a zvyšování jejich interakce (sdílení, lajky, komentáře,…). Díky sladěnému obsahu a správnému zapojení informacích o firmě, produktech či službách, mohou sociální sítě podpořit i aktivní prodej.

Výhody: Aktivní sociální sítě zvyšují důvěryhodnost firmy. Sociální sítě nám dávají velký prostor pro komunikaci se zákazníky a fanoušky a možnost budovat lásku ke značce.

Zjistěte více

Videa – Youtube, Outstream

Video je jeden z nejúčinnějších online formátů díky kombinaci zvuku a pohyblivého obrazu. YouTube nabízí mnoho formátů videoreklamy, například přeskočitelnénepřeskočitelné reklamy, mikrospoty nebo klasické bannery. Videa na YouTube jsou umístěna v tzn. in-streamu, tedy spouští se v rámci jiného video obsahu. Naopak Outstream videa se zobrazují v běžném obsahu webové stránky (např. v těle článku mezi odstavci textu). Video kampaně umíme nastavit kdekoliv na světě.

Cíl: Videa podporují znalost firmy či značky a zlepšují její image. Jsou vhodná pro představení nového produktu či služby.

Výhody: Během pár vteřin umí zaujmout a odkomunikovat i složitější a obsáhlejší sdělení. Dokáží velmi dobře vytvářet emoce. Outstream nabízí možnost, jak oslovit videoreklamou návštěvníky i mimo weby s videoobsahem.

Zjistěte více

Brandingy

Branding je největší bannerový formát na internetu, který rámuje obsah webu (obrácené „U“). Při prohlížení stránky jsou boční strany reklamy stále viditelné. Tento formát reklamy umíme zobrazit pouze vámi definované cílové skupině dle regionu, kde působíte, zájmů či nákupních záměrů vašich potenciálních zákazníků. 

Cíl: Branding vám pomůže podpořit znalost firmy či značky a zlepšit image. Je také vhodný pro uvedení nového produktu či služby na trh.

Výhody: Má 100% viditelnost, nelze ho přehlédnout. Díky své velikosti umožňuje přenést více informací než klasický banner.

Zjistěte více

HbbTV

Jedná se o bannerovou kampaň v televizi na všech prestižních stanicích Prima, ÓČKO a další. Slučuje výhody televizního vysílání s internetovou reklamou. Informace lze přenášet jen ve výřezu obrazovky, divák tedy může nadále sledovat televizní pořad. Po stisku červeného tlačítka se divák dostane na leták nebo se přehraje až 60 vteřinové video.

Cíl: HbbTV reklama podporuje znalost firmy či značky, zlepšuje její image a je vhodná pro uvedení produktu či služby na trh.

Výhody: Kampaň lze cílit časově, na vybrané lokality i dle obsahu a témat konkrétních pořadů (na co se rádi dívají, o co mají zájem). Nikdy nebylo jednodušší a levnější být v prestižních televizních kanálech!

Zjistěte více

Tvorba webových stránek

Webové stránky by měly na první pohled uživatele zaujmout a přimět ho k akci. Měly by působit přehledně, profesionálně a hlavně důvěryhodně. Pomůžeme vám se důstojně prezentovat v online světě a tím získat nové zákazníky. Vytváříme efektivní weby s redakčním systémem a grafikou na míru dle vašich potřeb. 

Prodáváte své produkty nebo služby? Rádi vám pomůžeme také s tvorbou e-shopu na platformě Shoptet.

Výhody:

  • Responzivní design pro různá zařízení
  • Zabezpečení SSL certifikátem
  • Větší efektivita reklam a kampaní
  • Větší důvěryhodnost pro potencionálního zákazníka

Digitální audio spoty

Digitální audio spoty je možné umístit na 33 digitálních rádií a žánrových streamů na portálu Radia.cz. Radia.cz je hudební portál různorodých hudebních žánrů, který umožňuje poslech více než 100 FM a internetových rádií z ČR i SR. Audio spoty zaznívají v průběhu poslechu jak přes webový prohlížeč, mobilní aplikaci či přímo na webu konkrétního rádia.

Na zákazníky lze snadno cílit dle lokality či dle typu zařízení.

Cíl: Audio spoty na digitálních kanálech kombinují to nejlepší z rozhlasové a online reklamy.

Výhody: V digitálním audiu můžete využít stejné spoty jako pro rozhlasovou reklamu. Spoty při poslechu nelze přeskočit, a tak jako v rádiu vytvářejí jedinečný share of mind. Má dobrý poměr cena versus výkon a zajistí Vám inkrementální reach ke stávající klasické kampani v rádiu.

Zjistěte více

Podcasty

Podcasty skupiny Media Bohemia zahrnují několik desítek pravidelně publikovaných dílů různých pořadů. Podcasty vznikají v rámci oblíbených pořadů našich rádií, například: Zlaté české ručičky, Krajánek rádia Blaník, Na cestách s Blaníkem a Miroslavem Táborským, Snídaně šampionů na Hitrádiu, Rockový ráno a hvězdný host rock rádia a mnoho dalších. Rádia, moderátoři i partnerské organizace nechají vznikat stovkám hodin audio obsahu distribuovaných na většinu poslechových platforem.

Pro využití podcastů k reklamě doporučujeme formáty sponzoringu, product placementu ve formě mluveného slova nebo image spotů. Speciální a stále více využívanou disciplínou jsou podcasty na míru či přímá participace na tématu podcastu.

Cíl: Díky stále populárnějším podcastům oslovíte zcela jinou skupinu posluchačů. Zařazení reklamy do jejich oblíbeného pořadu vám zajistí získání jejich maximální pozornosti.

Výhody: Díky podcastům se stanete součástí někoho života a vybudujete si s ním bližší vztah. Navíc tato forma reklamy není ještě masivně rozšířena, takže máte možnost oslovit své publikum tam, kde není vaše konkurence.

Zjistěte více
katka

Kateřina Gažová
Online manažerka
Celá ČR
západní Čechy, Praha a střední Čechy

lenka

Lenka Zvěřinová
Online specialista
východní Čechy

david

David Pravdík
Online specialista
severní Morava

alice

Alice Nejedlá
Online specialista
jižní Morava

milan

Milan Petřík
Online specialista
Vysočina

aneta

Aneta Mehrabianová
Online specialista
jižní Čechy, severní Čechy