Tiskové zprávy

„Rádio bylo, je a bude o vytváření příběhů a zvukových obrazů,“ říká ředitel rádia BLANÍK Daniel Rumpík

18.4.2017 / Praha

O nových i stávajícíh projektech a rozhlasové reklamě jsme si dnes popovídali s ředitelem rádia BLANÍK, panem Danielem Rumpíkem. Ten nám, mimo jiné, prozradil, jaké chystá nové projekty v rámci jara, jaký byl jeho největší zážtek na konferenci Radiodays, nebo co si myslí o propojování rozhlasu a eventů. Vzhledem k tomu, že počasí nám snad už za chvíli bude přát, na ty eventy se těšíme obzlášť a úplně nejvíc pak na kažoroční Narozeninový koncert na Konopišti.

  1. Je zde jaro, vše je takové veselejší, akčnější, na rádiu Blaník jistě připravujete nové pořady, můžete nám o nich něco prozradit?

Tak u nás na BLANÍKU je nám veselo, ať je jakékoli roční období… 🙂 Ale máte samozřejmě pravdu, jaro znamená i pro nás vždy start něčeho nového. Letos jsme našim posluchačům připravili jeden obzvlášť speciální jarní dárek. V pátek 7. dubna jsme odstartovali nový pořad Na cestách s BLANÍKEM a Mirkem Táborským. Jak už název napovídá, průvodcem našeho nového blanického seriálu je oblíbený herec Miroslav Táborský. Od pondělí do pátku společně s ním představujeme to nejhezčí z celého Česka – a mnohdy jde o místa, kde řada našich posluchačů dosud nebyla. A kam s našimi posluchači například vyrážíme? Navštívíme místa, která se objevila ve známých českých filmech, vystoupáme na památné rozhledny, projdeme si tajuplná zákoutí z českých pověstí a legend, a zavítáme také do míst, která jsou známa z oblíbených písniček… Bude toho ale samozřejmě mnohem víc :-). Od pondělí do pátku vždy krátce po 15té hodině. No a v rukávu máme ještě jedno eso v podobě pořadu, který bychom chtěli spustit hned po našich narozeninách na Konopišti. Ale to si zatím necháme ještě jako malé tajemství.

  1. Jaký druh pořadu připravujete nejraději? Soutěže, rozhovory, novinky?

Zajímavá otázka… Přiznám se, že to nemám takto striktně rozdělené. Všechno výše uvedené má smysl a může to vždy obohatit vysílání. Pokaždé ale záleží na originálním nápadu, správném načasování a samozřejmě také konkrétním užitku, který daná novinka přinese posluchačům.  A když najdeme něco, co výše uvedené aspekty splňuje – a věřte mi, že to není nic jednoduchého – pak je z poloviny vyhráno!

  1. U inzerentů je čím dál tím větší poptávka po propojení se s rádii v rámci různých eventů, je toto formát, který podporujete? A myslíte, že je efektivní?

Bezesporu! Dobře odkomunikované a produkčně zvládnuté eventy přináší řadu benefitů jak rádiu, tak samozřejmě i klientům. Vizibilita, netradiční spojení, osobní kontakt, a také moment překvapení – s tím vším mohou značky pracovat. Mnohé body jsou přitom shodné pro rádio i pro klienty, kteří podobné spojení poptávají. Event nabízí možnost osobní komunikace s posluchačem/konzumentem – přesně to je ten moment, kdy je možné budovat užší vazby a vztahy. To může být zásadní například při snaze o větší regionální zacílení. V případě rádia samozřejmě platí, že program a to, co je slyšet z vysílání, je základ – dobře zacílený event ale může být skvělou nadstavbou a přidanou hodnotou, kterou navíc můžeme komunikovat i směrem k té části cílové skupiny, která nepatří mezi pravidelné posluchače. V případě BLANÍKU máme s eventy bohaté zkušenosti od samého počátku našeho vysílání. Dokladem je zejména náš každoroční Narozeninový koncert na Konopišti, který se letos uskuteční již poosmnácté a také tentokrát bude samozřejmě výkladní skříní našeho rádia. Jste zváni – v sobotu 3. června 2017!

  1. Jaké jsou největší změny/plány do roku 2017 a co vás k nim motivovalo?

Letos je to jednoduché – naším cílem je posílit stávající pozice v regionech a představit nový styl vizuální komunikace, který bude korespondovat s aktuálním hudebním i programovým záběrem BLANÍKU. Vedle toho ale chceme dál přinášet větší i menší programové a promotion dárky, které budou přinášet radost nám i – a to hlavně – našim posluchačům a partnerům. V roce 2014 jsme jako teprve druhé rádio v ČR získali ocenění Czech Superbrand – dodnes jsme na to hrdí a v letošním roce chceme tomu našemu blanickému sluníčku ještě přidat na úsměvu!

  1. Věříte tomu, že ve většině segmentů je rozhlasová reklama efektivnější než ostatní mediatypy? A proč?

Věřím – už více než dvacet let, kdy mám tu čest být u toho… Doba je samozřejmě jiná než v devadesátých letech, kdy bylo rádio u nás v Česku ještě voňavým miminkem, resp. nadějným jinochem.  Dnes je na poli médií mnohem větší konkurence a možnost výběru. Před dvaceti lety jsme se teprve seznamovali s tím, co může nabízet internet, o sociálních sítích nemluvě. Ale jedna věc je stále stejná – rádio bylo, je a bude o vytváření příběhů a zvukových obrazů, kdy si posluchač musí mnohé domyslet a představit sám. A tuto emoci jinde nenajde! Vzájemný vztah mezi konzumentem a značkou je pak mnohem trvalejší a intimnější. Rádio je navíc stále jedním z nejdostupnějších médií – doma, v práci, v autě, na zahradě, v koupelně, na benzínce – tady všude stačí nastražit uši a vstoupit do světa zvukových vjemů, čistých emocí a nevyřčených tajemství, která si musí dotvořit sám posluchač/konzument ve své vlastní mysli. Představte si reklamu na dovolenou u moře – v televizi to celé vidíte a většinou si asi každý představí to samé – prostě to, co mu ukážeme v celé své kráse. V rádiu slyším zvuky, výsledný obraz si ale dotvoří každý sám podle vlastní fantazie, představivosti a individuální zkušenosti. Pohoda s rodinou, koupání v moři, válení se na pláži, ale také vzpomínka na svatební cestu, kdy to moře šumělo stejně jako v té reklamě. Anebo hotelová snídaně, cikády ve stromech…. Každý si výsledný obraz může domalovat sám – a to je obrovská výhoda rádia. Kdyby nebyli vedle kolegové, jdu a tu svoji hrací skříňku políbím na oba „repráčky“ :-)!!

  1. Nedávno jste se zúčastnil konference Radiodays, bylo něco, co jste si přivezl s sebou domů a budete chtít ve vysílání aplikovat?

Byl to nesmírný zážitek! Těch věcí, které je možné okamžitě aplikovat, je samozřejmě víc. Za všechny zmíním lepší a intenzivnější „prodej hudby“ – BLANÍK je hudební rádio a písničky, které posluchačům servírujeme, by měly být i náležitě představovány a presentovány. Kdo je moderátor? Obyčejný „pouštěč“ hudby bez ladu a skladu? Nebo si ho představujete jako někoho, u koho jste na návštěvě a on vám v dobrém rozmaru a u šálku dobré kávy ukáže krabici svých oblíbených desek? Znamenají pro něj kus života, sbíral je dlouhá léta a ke každé písni má jiný vztah i vzpomínky, které samozřejmě dotváří emoci, s níž vám dané písně představuje. Je na svoji sbírku pyšný a s hrdostí a láskou vám o ní vypráví. Tak co, která poloha VAŠEHO MODERÁTORA se vám líbí víc? Ta druhá? Mně taky! A přesně takoví by měli být i naši blaničtí moderátoři. Když to umí i takový Chris Evans, tak to u nás určitě zvládneme taky! A ještě jedna věc – na konferenci jsem měl tu čest vidět poprvé v životě řadu legend našeho rádiového světa. Znáte Piráty na vlnách? Ten příběh se stal v roce 1967 a my jsme měli možnost vidět jednoho z těch „pirátů“ na vlastní oči – po 50 letech!! Úžasné!

  1. Často se mluví o tom, že rádia málo hrají určité interprety a upřednostňují ostatní, co si o tom myslíte? Je to tak i na rádiu Blaník?

Tady je to jednoduché – každé rádio by mělo mít jasně definovaný hudební formát. Nechť tedy hraje ty interprety, kteří svojí tvorbou daný formát reprezentují. Věřte mi, že v 99 procentech případů opravdu nejde o osobní lásku či nelásku, ale o profesionální přístup každého hudebního ředitele či dramaturga, který je navíc podpořen řadou hudebních testů a výzkumů. A tak je tomu i u nás na BLANÍKU.

  1. Co na rozhlasové reklamě oceňujete nejvíce vy osobně?

Emoce, tajemství, dostupnost, regionalita, a hlavně – možnost se u každé reklamy zasnít a individuálně si představit, co může daný produkt přinést právě mně. Těch několik procent, která tu jsou pro individuální příběh každého posluchače, je zkrátka i v roce 2017 naprosto jedinečných!

  1. Jaká je vaše oblíbená rozhlasová reklama a proč?

Pamatujete si na první reklamy firmy Okay elektro s panem Jindřichem Životským? To bylo něco tak jiného a nádherně „blbého až trapného“, že si toho každý všimnul. A myslím, že si pak mnozí marketéři tloukli do hlavy, proč je něco tak „blbého“ nenapadlo taky! Bez billboardů a TV reklamy dokázala značka Okay elektro prorazit na trhu – stačilo rádio, vtip a ZVUK!!

  1. Jaký je vás tip na hudební hit letošního léta?

Těžko říct – do prázdnin daleko…:_). Já si ale určitě pokaždé zesílím rádio, když uslyším „Our Last Summer“ od skupiny ABBA nebo „Ahoj léto“ od Hanky Zagorové – to víte, BLANÍČEKJ!

HEADLINES

Headline

Rozhlasová reklama – na co nezapomenout

Správné načasování Plánování období, kdy nasadit mediální komunikaci, je důležité z hlediska konkur...
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...