Tiskové zprávy

Rozhlas stále posiluje svou pozici na mediálním trhu

24.11.2016 / Praha
news-hi_radiodefault

V roce 2016 tráví lidé s médii v průměru 500 minut denně, podle posledních výsledků studie poslechovosti RADIOPROJEKT, realizované společnosti STEM/MARK je 284 minut z toho zasvěcených poslechu rádia. Rádia společnosti RADIOHOUSE si stále drží přední příčky poslechovosti a jsou leadery ve vytváření synergie poslechu s užíváním obsahu a služeb na internetu.

Zpráva společnosti ZenithOptimedia, která mapuje konzumaci médií v 65 zemích po celém světe odhaduje, že v roce 2016 stráví lidé s médii v průměru 500 minut denně. To představuje nárůst o 8 minut oproti 492 minutám v roce 2015. Tento nárůst je podle prognózy společnosti ZenithOptimedia způsobován převážně vzrůstem v používání internetu. Co je ale pro mnohé překvapivé, že rádio jako takové svou pozici naopak posiluje. Díky výsledkům RADIOPROJEKTu je zřejmé, že průměrná denní poslechovost vzrostla o skoro celých 9 minut oproti minulému kvartálu a poslechovost rádia průběžně roste rok od roku, i díky vzrůstající popularitě internetových rádií.

Rozhlas posiluje svou pozici na trhu

Co to pro rozhlasové vysílání znamená? Že i přes přehlížení a kritiky některých samozvaných marketingových guru svou pozici stále posiluje, nebo přinejmenším neztrácí. Sledování televize zaznamenává v posledních letech lehký pokles, lidé se obracejí na služby jako je Netflix a Apple TV a přestávají sledovat televizní kanály jako takové. Rádio naopak prosperuje internetovým službám navzdory. Naopak, poslední průzkumy prokázaly, že dokáže poskytnou nepřekonatelnou synergii poslechu s užíváním obsahu a služeb na internetu. Navíc je jako jediné médium konzistentně sledované napříč všemi věkovými kategoriemi.

Jedna z možností, proč tomu tak je, je fakt, že lide se stávají lepšími v takzvaném multitaskingu – tedy že dokáží vnímat a vstřebávat obsah z více kanálů najednou.  Vzhledem k tomu, že v dubnovém průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění se ukázalo, že rádiu jako důvěryhodnému médiu věří polovina Čechů, dá se v souvislosti s rádii stále mluvit jako o jednom z leaderů mediálního trhu a sledovat jeho vzestup i v budoucnu.

HEADLINES

news-hi_default04
Headline

Rozhlasová reklama – na co nezapomenout

Správné načasování Plánování období, kdy nasadit mediální komunikaci, je důležité z hlediska konkur...
news-hi_default08
Headline

Produkční tipy dobré rozhlasové reklamy

Příprava mediální strategie Existuje mnoho přístupů jak připravit efektivní mediální strategii a my...