Novinky z oboru

Více než třetina rodičů poslouchá rádio společně s dětmi

30.3.2017 / Praha

Výsledky průzkumu společnosti Lagardere Active ČR a spolešnosti STEM/MARK jednoznačně potvrdili, že jsou to ve většině případů mladší rodiče, kteří se svými dětmi poslouchají rádio. Další zajímavostí, který průzkum pro značku Pigy přineslo, je lokalita posluchačů. Rádio se svými dětmi poslouchá 38,8 % rodičů, ti jsou převážně z menších lokalit. Takzvaní městští rodiče preferují jiné aktivity.

Výzkum na téma „Děti a média“ si vzal za cíl zmapovat trávení volného času u dětí od 4 do 8 let, a to přes jejich rodiče. Z výsledků je patrné, že děti tohoto věku mají velkou škálu možností jak se zabavit. Velmi potěšující je fakt, že rodiče se snaží své děti vést k aktivnímu životnímu stylu. Často uvádí, že se svými s dětmi vedou jakýsi dialog o tom, jak budou trávit jejich společný volný čas. Tedy není to o direktivním příkazu směrem k dítěti.

Výsledky ukazují, že pohybem, ať již venku, nebo v tělocvičně, stráví dítě v průměru 80 minut za den. Podle odhadu rodičů je 77 minut věnováno aktivní hře s hračkami, které nejsou elektronické a 59 minut denně je věnováno kroužkům, které děti rozvíjí. Když se výzkum zaměřil na konzumaci médií, výsledky ukázaly, že největším žroutem času je televize, u které dítě stráví v průměru 67 minut denně. Další pasivní aktivity zahrnují hraní her na herních konzolích (45 minut), sledování videí na počítači (38 minut), hraní her na tabletu a na mobilních telefonech (obojí 32 minut).

Další část průzkumu byla věnována multimediálnímu projektu Pigy, který se skládá jak z outdoorových aktivit (Pigyáda), rádia, časopisu, webových stránek, ale také z knih, omalovánek a eventových a dalších akcí. Projekt nabízí interaktivitu napříč médii jak pro děti, tak pro jejich rodiče a nejedná se o pasivní zábavu, ale o aktivní vstřebávání obsahu, ať se jedná o vnímání pohádky a rozvíjení jazykových znalostí, nebo seznamování se s časopisem.

Podle výsledků od agentury STEM/MARK sice patří Rádio Pigy k nejznámějším rádiím pro děti u nás, rodiče jsou s ním a s dalšími dětskými rádii málo obeznámeni. Větší procento z nich zná jeho produkt – Pigyádu, více než samotné rádio. Postavička prasátka „Pigy“ je hodnocena jako veselá, přátelská hravá a rodiče by se ho nebáli ukázat dětem.

Hodnocení prasátka Pigy

Velice pozitivní reakce vzbudil mezi rodiči i dětmi Pigy časopis, u kterého děti byly schopny strávit i delší čas. Rodiče na časopise ocenili jeho barevnost a vzdělávací hodnotu v podobě seriálu o cestování, nebo v podobě receptů, které mohou připravovat rodiče spolu s dětmi. Podle rodičů je to něco, co v ostatních dětských časopisech chybí. Webové stránky www.pigy.cz také sklidily úspěch. Většina rodičů neměla problém nechat na nich své děti bez dozoru a více než polovina ocenila i jejich poučný content.

Hodnocení webových stránek www.pigy.cz

HEADLINES

Headline

Speciální operace mají nové webové stránky

...
Headline

Rozhlasová reklama – na co nezapomenout

Správné načasování Plánování období, kdy nasadit mediální komunikaci, je důležité z hlediska konkur...